לאחר מו"מ ארוך: היום ייחתם הסכם הגבול הימי עם לבנון

שלמה ריזל No Comments on לאחר מו"מ ארוך: היום ייחתם הסכם הגבול הימי עם לבנון

הסכם הגבול הימי בין ישראל ללבנון מגיע לישורת האחרונה, והיום יתקיים טקס החתימה במשרד ראש הממשלה בירושלים | מאוחר יותר ייפגש ראש ממשלת המעבר לפיד עם המתווך האמריקאי הוכשטיין

צילום: מארק ישראל סאלם / POOL
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאח משא ומתן ארוך בין ישראל ללבנון בתיווך אמריקני, מדינת ישראל תחתום היום על הסכם הגבול הימי עם לבנון במסגרתו ישראל תוותר על כל השטח הימי שבמחלוקת ובכך יקבלו ארגון הטרור חיזבאללה ולבנון מרבצי גז טבעי בשווי של מילארדי דולרים.

חשוב להבהיר, כי את ההסכם אותו יזם ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד תחתום ישראל רק עם הממשלה הלבנונית ולא עם החברה הצרפתית טואטל שתבצע במקום את העבודות לחיפוש אחר גז, ובכך ישראל לא תוכל להבטיח את האינטרס הכלכלי שלה מההסכם.

יש לציין כי ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו תקף מספר פעמים את ההסכם וכינה אותו כניעה לארגון הטרור חיזבאללה, נתניהו קבל על כך שישראל וויתרה על כל השטח שבמחלוקת מבלי לקבל כלום.

לפי התכנית, היום תתקיים בשעה 10:30 – ישיבת ממשלה מיוחדת לאישור ההסכם, ובשעה 12:00 – ראש ממשלת המעבר לפיד יחתום על ההסכם במשרד ראש הממשלה בירושלים.

מאוחר יותר בסביבות השעה 15:00 יתקיים טקס בבסיס האו"ם בנאקורה בהשתתפות צוות המו"מ הישראלי ומשלחות מלבנון, ארה"ב והאו"ם, ובשעה 17:00 יתקיימו הצהרות לתקשורת של צוות המו"מ הישראלי בראש הנקרה.

לאחר החתימה, צפויה להתקיים בשעות הערב פגישה בין ראש ממשלת המעבר לפיד למתווך האמריקאי עמוס הוכשטיין.



0 תגובות